РАЗРАБОТКИ

Другие модули


Внеклассное мероприятие по английскому языку ко Дню Святого Валентина

Внеклассное мероприятие по английскому языку ко Дню Святого Валентина
Внеклассное мероприятие ко Дню Святого Валентина 

Ход мероприятия 
1. Организационный момент 

а) Приветствие

T: Hello boys and girls!
Pp: Good morning, teacher
T: Nice to see you again!
Pp: Nice to see you too!
T: How are you today?
Pp: Fine. Thanks! 

b) Песенка-приветствие "Hello”

Hello, Hello, Hello
It’s nice to see you again
It’s time to have a go
Have fun, sing song, play games
Hello, Hello, Hello
Hip, Hip, Hip, Hip, Hooray
Hip, Hip, Hooray! 

c) Сообщение цели урока. 

T: Thank you children! Take your places! Today we shall have the English party and have a talk about St.Valentine’s Day!
It has been said that we need just three things in life:
  1. Something to do 
  2. Something to look forward 
  3. And someone to love. 
And now let’s check how many symbols of St.Valentine’s Day do you know? 

Учитель показывает детям карточки со словами (символами), дети читают и переводят.


Task 1 Read a poem. (Прочитать стихотворение). 

Now it’s time to start our competition! Our teams have prepared some poems. Let’s listen to them.

Учитель приглашает детей выйти к доске и рассказать свои стихи.

T: Come here children and recite your poems.
Who is ready to start? Who wants to recite the next poem?
Great! Well done! It was very pleasure to listen to the poems! You can recite the poems
T: Very well! Go back to your places!

Task 2: Fill in the letters. (Написать пропущенную букву в слове) 

T: And now the next task for "Fill in the letters”
Who wants to do this task? You have only 1 minute for this task! Is it clear? Understand?
Pp: Yes.
T: Ok! You may begin.

T: Stop! Have you finished? Your time is over! Read and translate your words, please! (обращается к одному из учеников). T: Now it’s your turn.(обращается к другому ученику) 

Task 3: Sing the song "My Bonnie” and dance. (песня «Моя Бонни» и парный танец) 

T: Now children get ready to sing the song "My Bonny” and we need two persons out of every team: a boy and a girl. Your task is t dance listening to the music. Is it clear?
Pp: Yes.
T: Well. Let’s begin. 

Звучит мелодия, дети поют, а пары танцуют.

T: Great! Well done! Thank you very much! Clap your hands, please. (Обращается к классу)
Take your places, please.

Task 4: Answer the questions. (Ответить правильно на вопросы) 

T: The next task for you children. Get ready to answer the questions. Who wants to try? You and you, please. (учитель показывает на ребят с разных команд)
Т: Ребята, каждый из вас должен правильно ответить на 3 вопроса. Understand? OK!
T: Take out the heart, please! (обращается к одному из отвечающих) Read and translate the question. Answer, please.
T: That’s right! (That’s wrong!) Now it’s your turn! Answer your question!

T: Well done! Thank you for your answers!
Take your seats!

Task 5: Game " Match the Famous Couples” (сопоставить известные пары) 

Для проведения данной игры учащиеся делятся на группы по 3-4 человека или на пары. Каждая пара получает набор разрезанных сердечек, на которых написаны имена литературных героев, персонажей мультфильмов, известных людей. За 2 мин игроки должны соотнести пары и составить сердечки.

Примерные пары:
  • Father Frost Snegurochka 
  • Mickey Mouse Minnie 
  • Ruslan Lyudmila 
  • Winnie-the-Pooh Piglet 
  • Tom Jerry 
  • Wolf Hare 
  • Ivan Princess Frog 
  • Romeo Juliet 
  • Cheburashka Crocodile Gena 
  • Kay Gerda 
  • Tarzan Jane 
  • Adam Evе 
  • Scarlet Ret 
  • Bonnie Clyde 
  • Cinderella Prince 
  • Don Quixote Dulsineya 
Task 6: Do the puzzle (решить головоломку) 

T: And now why don’t we do the puzzle?
Who wants to try?
Pp: May I?
T: Yes of course! Come here!

Вопросы:
  1. Мальчик со стрелой и луком. 
  2. Птица, символизирующая день святого Валентина. 
  3. Как звали священника, в честь которого назван праздник влюблённых? 
  4. Один из символов дня святого Валентина?
Заключение! 

Т: Love! Happiness! Beauty! There are not so many days in a year when we pronounce these pleasant words. But today we took part in party- games and practised the use of some pleasant words and expressions on this special occasion. Happy St. Valentine’s Day!
And now it’s very interesting to know Who are the winners of our competition.
Thank you for your work children! You were so active today. The party is over.
That’s all for today. Let’s recite the poem!
Pp+T: Together, together
Together every day
Together, together
We work and play!
Магамедова Саният Сулеймановна13.06.2013 38930 Вне урока
Всего комментариев: 0
avatar