РАЗРАБОТКИ

Другие модули


Открытое внеурочное мероприятие по английскому языку по теме: «Животные и птицы»

Открытое внеурочное мероприятие по английскому языку по теме: «Животные и птицы» Цели мероприятия:
  1. Тренировка учащихся в употреблении лексики по данной тематике. 
  2. Развитие навыков диалогической речи. 
  3. Формировать актёрские навыки при исполнении стихов и сценки. 
  4. Повысить интерес учащихся к изучению английского языка. 
Оборудование:
  1. Оформление кабинета: 
    • рисунки животных и птиц; 
    • карточки со словами; 
    • карточки с именами животных для игры в «Поезд слов»; 
    • плакат с кроссвордом. 
Ход мероприятия

T: Hello boys and girls! Pp: Hello teacher!
T: Nice to see you again!
Pp: Nice to see you too!
T: How are you today?
Pp: Fine. Thanks!

T: I’m very glad! . Let’s smile to each other and say "hello” to our guests. They all come to our party.
Pp: Good morning guests. We are glad to see you!
Today we shall have the English party and have a talk about "Animals and Birds”
Perhaps you know a few poems about them? What poems do you know?

1. Дети по очереди читают стихи.

T: Thank you children. It was very pleasant to listen to the poems! You
know a lot of poems about animals. And now let’s sing the song
"The Safari Park” 

2. Дети поют песню. 

T: Thank you very much. You sing very well! Take your places. Now I’d like to see your knowledge of some birds. Read and translate, please! 

3. Дети по очереди читают и переводят слова (имена птиц).

T: Thank you boys and girls. Now let’s play a game "Words train”! 

4. Дети играют игру «Поезд слов».

T: And now our little plays. So "Three little kittens”.

5. Дети играют небольшую сценку. Декорация в домике стол, стулья.

T: Well done! Now look at the board, please! And let’s check what animals and birds you know. Name them all together!
 
6. Дети смотрят слайды и называют хором «Животных и Птиц»

Very good! You are very clever! You know a lot of animals and birds!
And now try to make up the sentences. What do these domestic animals eat? Use the table. Read your sentences. 

7. Дети составляют предложения, пользуясь таблицей на доске.

T: Well done! The animals we have at home are our pets. What pets do you know? Write down, please! 

8. Дети рисуют солнце и пишут на плакате по одному питомцу.

T: Nice work! Look! They are all pets! And now a little musical pause.
Get ready to sing the song "I feed and stroke my pet”. 

9. Дети поют песню «Я кормлю и глажу своего питомца» 

T: Thank you. Look at the puzzle. Find and translate the words. 

10. Дети разгадывают кроссворд, находят слова, обводят их и дают перевод. В этой игре проверяется и написание слов.

T: It’s interesting to know there are some proverbs and sayings with the names of some animals . Can you find English equivalents to Russian proverbs and sayings?

1. Лучше синица в руках ,чем журавль в небе.
A bird in a hand is worth two in the bush.

2. За двумя зайцами погонишься ни одного не поймаешь.
If you run after two hares , you will catch none.

3. Собака, что лает, редко кусает.
Barking dogs seldom bite.

4. Собаки лают, а караван идёт.
The dogs bark, but the caravan goes on.

5. Нем, как рыба
Silent as the grave

6. Меня любишь, так и собаку мою не бей.
Love me, love my dog.

7. Не радуйся раньше времени. Цыплят по осени считают.
Never cackle till your egg is laid.

8. It rains cats and dogs.
Льёт как из ведра.

9. A dog in the manger.
Собака на сене.

10. The owl thinks her own young the fairest.
Каждая Алёнка хвалит свою бурёнку.

11. Дети рассказывают пословицы на английском.

T: Well done. You know that all domestic and wild animals have babies. What do we call… I want two pupils to do this task. Write down on the board. You are the winner. 

a dog-a puppy
a pig- a piglet
a cow-a calf
a horse-a foal
a cat-a kitten
a bear-a cub
a sheep-a lamb
a hen -a chicken

12. Дети записывают на доске детёнышей животных.


T: Great! And the next task for you is "Fill in the letters”.
giraffe canary
turkey elephant
cheetah hamster
cangaroo bison
hawk squirrel
buffalo leopard 

13. Дети вписывают пропущенные буквы в словах.

14. Игра «Кто знает больше?» 

Дети по очереди называют любое животное, не повторяясь дважды. Побеждает тот, кто знает больше животных.

T: Well, girls and boys. It’s very good that you know so much about animals, that you have pets at home and that you take care of them.But you must remember that animals and birds are our friends.

Take care of birds!-Заботься о птицах!
Take care of animals!-Заботься о животных!
Feed them in winter!-Кормите их зимой!
Never destroy their nests!-Никогда не разрушайте их гнёзда!
Make bird-houses!-Делайте скворечники!
T: Thank you for your good work. Take your prizes!
Магамедова Саният Сулеймановна20.07.2013 31380 Вне урока
Всего комментариев: 0
avatar